Saturday 2 June 2012

HaPPY saTURdAy


Assalamualaikum , salam sejahtera dan salam kampus ceria! Ehh.. dah macam cara DEAN umsKAL nak bagi ucapan je tu.. hahaha..  HAPPY SATURDAY? Happy ke? memulakan hari dengan sarapan + lunch biskut hup seng cap ping pong cecah nescafe 3 in 1.. basuh baju satu baldi.. niat nak bukak buku macro.. tapi LOUIS si merah, si jantung hati, limpa, paru dan pundi kencing ni lebih memikat hati daripada buku macro yang sampul warna pink gambar kucing tu.. kenapa gambar kucing? Sebab bukan gambar anjing la..hahhaha.. tak de.. sampul tu roommate aku yang tolong belikan.. bukan aku yang pilih.. tapi aku terima seadanyalah :D ehh sape kate aku tak suka kucing? Aku suka kucing, tapi kucing yang tak suka aku.. hahaha

Harini dah hari sabtu.. study tak kemana sangat pun.. dok hadap lappy je kerja aku.. bosan tahap gaban hidup sesorang ni.. nak berSMS, xtau nak sms sape.. credit pun bukan banyak sangat nak bermesej je.. nasib jugak la takde BF.. jimat duit topup aku.. paling2 topup pun banyak abes kata ami je.. sebab ape2 hal mesti refer kat dia.. nak makan ke? Nak lepak ke? Nak pi study ke? Memang melekat je lah ngan dia.. kecuali dia ade hal KOKUM, memang tidak la aku nak follow… tak terlibat tibe2 nak menyemak buat ape pulak kan? Hahaha..

Haaa.. aku teringat kata2 si A & si N bukan nama sebenar semalam.. ada dua benda yang buat aku terfikir2 sampai sekarang.. diorang ni bukan best friend or whatever lah kan.. sebab aku dengar satu cakap live, satu lagi time chat kat FB.. bukan pada waktu yang sama, tapi dalam hari yang sama..
1)       “alaa nana, ko kan ramai peminat.. tak kan sunyi lagi kot? Pick je salah sorang”
2)     “aku tengok ko sentiasa happy je.. langsung takde problem.. untunglah~”
First of all.. aku pelik.. kenapa ramai orang kata aku ni ramai peminat? Kalau ramai, sape? Aku tak tau menahu langsung.. bila aku tnya siapa.. jawapannye semua sama.. “alaa buat2 tanya pulak~” erghh ==” the problem is.. bukan sorang dua je yang cakap macam ni.. ramai kot.. haish.. aku bukan artis lah nak ade peminat bagai ni! Adakah mereka berkata begitu sebab nak amek hati aku @ suke2 main sebut je? Kenapakah skema sangat soalanku itu? Hahaha

Untuk ayat yang kedua tu.. sentiasa happy eh? Aku sentiasa happy bukan sebab aku tak pernah ade masalah… tapi tu lah caranya untuk aku sembunyikan masalah2 aku.. lagipun bagi aku, even brape berat pun masalah kita, hidup mesti diteruskan.. tak kan bila ada masalah je nak muncung sedepa sampai boleh wat sidai boxer kan? Kadang2 bila aku ada masalah, aku akan senyap.. tapi senyap aku sekejap je lah.. senyap tu pun sebab aku perlukan masa untuk diri sendiri.. lepas tu kawan2 muncul, terus HU HA HU HA macam beruk xmakan seminggu.. hahaha.. itulah AKU! ^^

No comments: