Friday 6 January 2012

couple + single :p


holalahoo semuaa!! waa.. penatnya baru abes kelas... next week midterm da.. pejam celik.. pejam celik.. pejam x celik-celik da 7 minggu lebih (maen agak je) duk menumpang kat negori orang kat Labuan ni.. okey.. entry untuk hari ni... eh salah.. petang ni.. COUPLE + SINGLE.. kalau aku tnya pendapat korang mane yg lagi best.. mesty yg tengah bercintan cintun ckp "couple besttt!!" n yang single akan jawab "single lagiiiiiiiiii best.. lagi best.. oww  oww oww~" humpp.. aku ade la terbaca satu statement ni kat internet..
"ummm.. sedapnyaaaaaa bauuu makanannnnn~!!"
ehhh salah!! haaa kan da out of topic.. bau masakan housemate aku punye pasal la ni.. hahaha.. okey.. okey... na haaa statement nye~
"Both can be good but single is more adventurous and open minded. Only become a couple when you don't care to have any say so in your life any longer."
haaaa.. apa pendapat korang pasal statement ni??? hahahaha~

okey.. pada pendapat aku la kan.. entah la eak.. bagi aku single tu lebih best.. nak tau sebabnya?

1) kalau single
-nak pergi mana-mana.. ikot suka lah.. xpayah mintak permission sapa2 (mintak kat famly je la)..
   kalau couple
-nak pergi mana2 mesty kene tnya pakwe dulu "boleh x bie??"

2)kalau single
-nak berkawan dengan sapa2 pon x kesah.. xde sapa nak marah
  kalau couple
-nak berkawan pun kene pilih and jaga2 sebab xnak bie cemburu :)

3)kalau single
-banyak masa boleh di luangkan dengan kawan2.. hangout!!
  kalau couple
-bila free je mesti ambik kesempatan nak dating kan :p

4)kalau single
-bebas nak cuci mata pandang mana2 lelaki pun.. xde sapa nak marah
   kalau couple
-nak mati ko pandang2 lelaki len? mau kene smash laju2 kat muka..hahaha

5)kalau single
-credit topup hF jimat siket
  kalau couple
-setiap masa mesej.. gayut.. topup kadang2 sehari rm10 pon xcukp :p

haaa kan? xdelah.. bukan aku nak kata couple tu x best.. tapi macam aku cakap tadi
"Single thinks couple life is good. But couple think single's life good"
so faham2 la status aku kan.. hahaha.. bukan nak promote diri ok.. tapi... bila kita couple atau dgn bahasa lebih elok.. bercinta.. kita akan rasa disayangi.. dimanja.. diperlukan.. sebab tu la.. orang kata bila da sayang semua okey.. semua sanggup.. tapi kita kena fikir jugak sebelum nak bercinta.. satu soalan yang paling penting yang kita kene pertimbangkan sebelum bercinta..
"dah cukup bersedia ke kita untuk kecewa @ di kecewakan?"
pengalaman mengajar aku banyak perkara.. jadikan aku serik la nak bercinta lagi.. tapi dalam masa yang sama.. aku rindu untuk disayangi.. humm.. nak buat macam mana kan.. jodoh x panjang :)
okeyla.. any comment?? just post je la the comment kat sini :p daaaaaaaaaaa~

*p/s jangan baca dengan intonasi yang sedih ye.... :p

No comments: